sâmbătă, 30 august 2014

Brunch sărac în calorii cu roșii și ouă coapte - EggMato Brunch

Bun venit din nou în Bucătăria Gâzei!

Este sâmbătă și nimeni nu cred că s-a trezit pentru micul dejun, așa că,
să o dăm un pic și în americanisme, am făcut din lunch brunch și am gătit un fel consistent și gustos de mâncare, cu ouă ca pentru breakfast, dar cu ceapă, roșii, ardei și altele și la cuptor, ca pentru lunch.

Această rețetă este săracă în calorii și în grăsimi, așa cum sper să vă obișnuiesc până la urmă.
Are în jur de 300 - 320 calorii, iar, cum eu gătesc doar pentru mine, ingredientele sunt cam pentru o porție. Oricum, puteți dubla, tripla, etc, cantitățile și capacitatea vasului de copt, în funcție de câte porții vreți să faceți.

Să trecem la treabă, căci eu trebuie să mă cam grăbesc cu postarea, pe care o așteaptă nerăbdătoare și mama, sau pe numele ei mic, Masterșefa familiei. Ea are toți cei 3 DA, deci trebuie să conving măcar două treimi din ea încât să primesc minima binecuvântare necesară pentru (relativ) noua mea pasiune :))



 
Ingrediente:
  • 1 lingură ulei de măsline
  • 4 - 5 roșii
  • 1 ceapă roșie tocată
  • 1 ardei iute 
  • 1 ardei gras
  • puțin busuioc
  • puțin rozmarin
  • puțin oregano
  • sare
  • 2 ouă
  • 1 cățel de usturoi




Metoda:
1. Pune roșiile într-o cratiță cu apă și lasă-le la fiert cam 5-6 minute,
sau până începe să li se crape coaja.
Încinge cuptorul la vreo 200 grade Celsius. Și lasă-l aprins pe tot parcursul preparării.




2. Toacă mărunt ceapa, usturoiul și ardeiul iute.



3. Spală și ardeiul gras (poți folosi și 2), curăță-l de semințe, apoi toacă-l nu foarte mărunt.




4. Decojește roșiile, îndepărtează partea cu cotorul și apoi taie-le în bucăți mari.




5. Unge o tigaie neaderentă cu 10 ml de ulei sau mai puțin :)
Adaugă ceapa, usturoiul și ardeiul.
Presară puțină sare și lasă pe foc 2-3 minute, sau până începe ceapa să devină străvezie.



6. Adaugă roșiile. Poți plusa și cu 3-4 roșii întregi în bulion (există în comerț). 
Presară rozmarin și busuioc.
Amestecă și lasă pe foc 5 minute. Amestecă din când în când.




7. Pune conținutul tigăii într-o tavă de copt sau vas de Ena, sau ramekin ca în cazul meu.



Și că tot am ajuns la partea asta, vă pun o poză mai jos și cu vasul ăsta minunat de lut în care mâncarea își păstrează savoarea într-un mod cât se poate de aromat și gustos.
E un vas de lut pe care l-am găsit în Cora. Aceasta este varianta de 1-2 persoane, cu capacitate de 600 ml. Dar există și mai mari. 



 
8. Pune vasul/tava la cuptor pentru vreo 10 - 15 minute.
Scoate-l și fă câte un loc în compoziție pentru fiecare ou în parte. Eu am folosit o furculiță pentru treaba asta.




9. Sparge ouăle, pe rând, fiecare deasupra "găurii" sale :))
Ale mele s-au combinat într-unul singur căci vasul era micuț.
Dar dacă aveți o tavă și gătiți mai multe porții, dați "găurile" mai depărtate una față de cealaltă.





10. Presară puțin oregano.
Dacă îți permite dieta poți foarte bine să razi un pic de cașcaval sau branză. Iese absolut demențial!




11. Lasă la cuptor pentru încă vreo 15 - 20 minute, până ce ouăle s-au copt.
Verifică din când în când. Scoate-le în funcție de cum îți plac. Eu le-am lăsat un picuț cam mult.
Le preferam mai moi. :(








La mine a fost mai grea partea cu răsturnatul, deși puteam să le mănânc direct din vas.
Dar am vrut imaginea cu totul afară din el.
Fiind micuț, paleta nu a reușit să pătrundă nici cât negru sub unghie.
așa că a trebuit să răstorn cumva totul. Aici a fost partea de purgatoriu din procesul de preparare al rețetei.
Am reușit până la urmă să obțin ceva.
Dacă veți folosi o tavă sau vas de Ena, nu va fi o problemă, căci veți putea folosi paleta pentru a împărți porțiile :)




Ce pot să zic?
Spor la treabă și faceți brunch-ul ăsta mâine că tot e duminică și sigur vă veți afla în postura mea de azi.
Doar știți că duminica e soră cu sâmbăta când vine vorba de lene.
Nu veți suferi exagerat de mult de foame, că doar nu ia mai mult de o oră cu tot cu coacere și preparare.
Așa că... Mâncați un măr și așteptați minunăția de brunch să se coacă.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu