sâmbătă, 30 august 2014

Budincă de orez cu lapte "No sugar but still have it! (sweetness, nigga', sweetness. )"


La rugămintea celui mai pofticios Olaf din grup (o sa se simtă el... pardon! ea), am să postez rețeta asta de budincă cu orez. 
Eu zic că e un dulce perfect de încercat chiar și pentru un începător. Este simplu de făcut, delicioasă, versatilă (Deci posibilitățile de a te juca cu ingredientele sunt nenumărate, doar laptele și orezul rămân în cantități fixe), este de preferat de o sută de ori unei prăjituri, nu are zahăr... Iar eu am obosit tot scriind motive. :))

Anyways, ăsta este desertul meu preferat atunci când vreau să mă răsfăț cu ceva dulce dar consistent și pretty guilt-free. Cu alte cuvinte, mă ține cam toată ziua fără probleme, deci merită cele 400 - 450 de calorii pe care le aduce (mai mult orezul, că zahăr... nema!).  Și serios acum! Mai bine mâncați delicioșenia asta decât un pachet de biscuiți care are tot atâtea calorii (sau mai multe) și e plin de zahăr și gluten și carbohidrați și nici nu vă ține de foame aproape o zi întreagă.

Așaa... Acum să trecem la treabă că probabil nu mai aveți răbdare, deși prepararea nu durează foarte mult... cam 20-30 de minute :)


Și... Ca să vă și conving... aveți o poză cu rezultatul final mai jos ;)



Ingrediente:

1. 50 - 100 gr de orez (depinde cât de mare vreți să vă faceți porția). Eu am pus 1/2 cană de orez.

2.  1/2 cană de apă. Atât a fost necesar la cantitatea mea de orez.
Ideea este să măsurați cu același vas cu care ați măsurat orezul și să puneți tot atâta apă.
Dacă ați pus 1 cană de orez, veți pune tot 1 cană de apă.

3. 1 1/2 căni cu lapte. Asta în cazul meu. Dacă de exemplu puneți 1 cană de orez, atunci cu aceeași cană măsurați și puneți 3 căni de lapte.

4. 1 lingură de unt (de preferat sărac în grăsimi cât de mult se poate - un 40 - 60 % acolo e ok).
Sau, pentru cei cu o dietă mai hardcore așa... there is always bananas! ;)
Folosiți o banană foarte coaptă pisată.

5. 1 ou

6. 1/2 mână de fructe confiate la alegere.
Eu am folosit stafide și curmale și nu a fost chiar juma' de mână, ci mai degrabă 3 curmale și vreo 20 grame de stafide.
 Cantitatea asta ține de cât de dulce vă place.
Puteți folosi 2 linguri de miere dacă nu aveți niciun fruct confiat la îndemână.
Is up to you!
Că, slavă Domnului, alternativele nu lipsesc!

7. Esență de vanilie.

8. Scorțișoară măcinată.

9. 1/2 linguriță sare.

10. Fulgi de nucă de cocos.

11. Fructe precum mere, sau piersici, sau nectarine, sau prune sau pere, etc.

12. Gem de orice sau piure de mere sau migdale sau orice alte nuci pentru servire. V-am zis! Rețeta este foarte versatilă, iar voi puteți face cam orice din ea ;)


Metoda:

1. Pune apa la fiert.
Când începe să fiarbă pune orezul spălat din 3-4 ape.
Lasă la fiert pe foc mic și amestecând din când în când cu 1 lingură sau un tel, până ce orezul absoarbe toată apa și devine un pic cleios dar nu uscat.

2. Adăugați treptat laptele amestecând între timp.
Adaugă fructele confiate și alte fructe dacă mai ai.
De exemplu prune tăiate bucăți nu foarte mici sau mere, etc.
Poți să pui și niște miere dacă nu ți se pare suficient de dulce.

3. Lasă să fiarbă, amestecând ocazional până se absoarbe laptele și se umflă orezul.
Amestecă din când în când, mai rar la început și constant spre final (adică atunci când începe să fiarbă laptele).
Ai grijă că laptele se umflă când fierbe și dă pe-afară.
amestecă constant și repejor pentru a preveni fenomenul ăsta.
Și rămâi cu ochii pe cratiță :)

4. Când ce-i în oală începe să capete o consistență cremoasă adugă sarea, estența de vanilie, nuca de cocos, scorțișoară. Amestecă bine.

5.  Adaugă și untul și amestecă iar. 

6. Bate oul ca pentru omletă. Toarnă-l în cratița cu orez, dar amestecând în același timp cu cealaltă mână, ca să nu faci omletă în cratiță din cauza caldurii (oul se leagă foarte repede, de aia amestecând în timp ce îl torni ai să previi situația respectivă).

7. Mai lasă vreo 5-6 minute pe foc mic, amestecând continuu ca să nu se prindă de fundul cratiței.

8. ia de pe foc și pune-l într-un castronel apoi răstoarnă castronelul pe o farfurie, lasa-l 1 min cu fundul în jos apoi ridică-l și va arăta cam ca în imagini.
Poți foarte bine să îl pui și într-o formă.
Sau să îl servești pur și simplu direct din castron.

9. Poți adăuga diverse topping-uri, ca: dulceață, gem, nutella (da' mai bine nu ;) ), piure de mere, piure de banane, nucă de cocos presărată, scorțișoară presărată, iaurt, cremă de orice făcută în casă, etc.

10. Ornează cu fructe dacă vrei.
Eu am ales căpșuni după cum reiese din imagini.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu