joi, 2 octombrie 2014

Salată cu pui à la "naiba cu KFC și Subway și toate locurile unde salata se potrivește-n meniu ca nuca-n perete"


Să vă spun o poveste? Sau o rețetă?
Ce ziceți de o rețetă cu poveste?
Așadar... A fost odată ca niciodată... Ah! La naiba! Ce să mai: Am fost odată ca-ntotdeauna eu, leșinată de foame prin oraș și holbându-mă la vitrinele patiseriilor, fastfood-urilor și covrigăriilor care-mi ieșeau în cale. Și la naiba cu tot glutenul, zahărul și grăsimile! Că până la urmă... Stomacul cere dar cererea se depune la domnia sa secretara numită conștiință. Și cam greu aprobă dânsa cereri din astea nocive.
Tot mergând așa și înjurând în sinea mea o mentalitate, o mână de oameni sau poate o inițiativă neluată de nimeni de a face un bufet or smth cu mâncare sănătoasă, am intrat aproape involuntar într-un Subway.
Mi-aș fi luat un sandwich dar stomacul meu nu era în starea lui cea mai fericită în acel moment și nu voiam să-l supăr și mai rău cu o porție de gluten.
Așa că... O salată cu piept de pui părea alegerea cea mai înțeleaptă. Și a fost! Până la preț! Am plătit vreo 16-17 RON pe câteva fâșii de piept de pui și câteva felii de legume + câteva frunze de salată. Zicea cineva că e scump să te tratezi. Eu aș completa cu "E scump și să previi!".

Oricum... azi m-am răzbunat și mi-am făcut o megasalată cu muuult piept de pui. Și m-a costat cam 7 RON (legumele au fost o nimica toată ca și preț. Pieptul de pui a fost cel care a plusat mult la preț).

Așaaa... Hai să "gătim" acum o salată că oricât de puține ar părea ălea 5 minute sunt necesare căci verzitura asta cărnoasă nu se face singură.


Ingrediente:
  • 1 - 2 roșii
  • 1 castravete mare
  • 1 salată creață
  • 1 ardei roșu
  • 1 piept de pui (200 - 300 grame)
  • sare
  • piper
  • oțet de cidru
 Preparare:

1. Spălăm bine salata, apoi o rupem cu mâna și o așezăm în bol.
Eu am ales salată creață dar merge orice tip de salată.
Chiar și varza e ok.

2. Tăiem legumele felii foarte subțiri.
Eu am ales să le tai rondele și am folosit o răzătoare mandolină pentru a obține felii foarte subțiri și egale.
Dar sigur că ăsta e un moft și un fix al meu legat de partea estetică.
Voi puteți foarte bine să folosiți un cuțit și să obțineți un rezultat la fel de arătos cu puțină dexteritate. 


3. Adaugă sare și piper în timp ce pui legumele în bol ca să nu trebuiască să amesteci prea mult mai târziu.
Stropește cu câte-un pic de oțet de cidru.
Mie îmi place mult oțetul de cidru în salată.
Îl găsești în Cora (și cam în orice hipermarket cunoscut) la vreo 7 RON... cred.
Dar sigur că poți folosi orice alt tip de oțet/dressing dorești.

 4. Adaugă pieptul de pui rupt fâșii și încălzit.
Poți să pregătești pieptul de pui fie într-o tigaie neaderentă în puțin ulei, sau să îl fierbi (deși mie nu mi se pare extrem de gustoasă varianta asta) sau să îl pui la cuptor până se rumenește sau pe grătar.
Al meu a fost făcut pe grătar în prealabil și doar l-am încălzi un pic pentru salată.


Gata!
Simplu și bun!
 A! Și... să nu uit:
cu un mare "Suck it, salată de fast-food!" pe buze. ;;)



Și da! Ține de foame cam 4 ore - pentru o persoană cu un metabolism relativ rapid cum sunt eu. :D


Încheiere... N-am.
Sper să se încheie cu punerea în practică a rețetei lectura voastră.
Și să aveți și voi ceva sănătos la cină astă-seară indiferent că e salata mea de răzbunare sau altceva. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu