vineri, 28 noiembrie 2014

Let's talk about tocăniță!



Tocănițăăă! Asta avem azi la masă!
De ce?
Păăi... pentru că mijloc de semestru. Și pentru că teme. Multe. Și pentru că ciuciu timp. Dar oricât de politehniști am fi, suntem oameni înainte de toate și trebuie să mai și mâncăm din când în când. Astea sunt motivele pentru care de multe ori optăm pentru mese din categoria "comfort food".
Dar cine zice că dacă e "comfort" trebuie să fie și "junk"?
Așa că aleg un comfort curat în locul celui "din gunoi". Iar el are gust de... tocăniță.




Nu vreau să fac mare tam-tam din asta pentru că, de fapt, nici nu vorbim de cine știe ce mare scofală. E doar tocăniță! Delicioasa, simpla tocăniță care își face treaba și ne umple și încălzește stomacul de studenți obosiți și stresați în ultimele zile de toamnă.
Deci nu am de gând să lungesc post-ul mai mult decât durează să prepar rețeta și am să încep să vorbesc despre rețetă ca să termin cât mai repede și să îmi termin și eu porția :D

Ingrediente:
  • 200 - 300 grame piept de pui sau orice altă varietate de carne de pasăre, trasă la tigaie și ruptă în fâșii nu foarte mici
  • 1 ceapă mare
  • 2-3 căței de usturoi
  • 2 ardei tăiați cubulețe
  • 2 morcovi
  • 400 grame roșii în bulion
  • sare
  • piper
  • busuioc
  • 1 legătură mică de pătrunjel
  • 20 - 30 grame unt
  • 500 ml suc de roșii
 

Metoda:
1. Topește untul într-o tigaie cu pereți înalți sau într-o cratiță cât mai neaderentă posibil.
Adaugă morcovii tăiați bucățele și lasă la foc potrivit câteva minute.


2. Adaugă ardeiul tăiat.
Mai lasă încă vreo 2 - 3 minute.


3. Adaugă ceapa și usturoiul.
Eu am tocat și un ardei verde iute în tigaie.
It's up to you dacă vrei și un pic de înțepare de papile sau nu.


Călește totul până ce ceapa începe să își schimbe culoarea.
Cam 5 minute ar trebui să fie de ajuns.
Adaugă condimentele.


4. Mută totul într-o cratiță.
Adaugă roșiile în bulion și sucul de roșii.
Fierbe sub capac vreo 15 minute.


5. Pune carnea în cratiță, acoperă și mai lasă vreo 10 minute pe foc.
Nu uita să amesteci din când în când.
Dacă ți se pare că scade prea mult poți să mai pui apă sau suc de roșii.


6. Ia capacul și mai fierbe totul pentru vreo 10 minute, după care poți presăra și ceva pătrunjel tocat dacă îți place.


În jur de 30 de minute ai o masă rezonabilă gata. Iar dacă nu te zgârcești la cantități sau lăcomești când îți faci porția, sigur mai rămâne și pentru a doua și a treia zi ;)



Poate v-am făcut poftă de-o tocăniță așa că vă zic de pe-acum "să vă fie de bine!".



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu