sâmbătă, 20 decembrie 2014

Salată-desert de morcovi cu măr și portocală


Despre salata asta pot să spun multe și nimic.
O adevărată poveste mă leagă de acest preparat și multe cuvinte ar putea scrie pagina asta de istorie. Dar cum poveștile de viață nu fac obiectul acestui blog culinar, am să mă concentrez pe a spune nimic - nimic care să vă convingă să o încercați. De ce nimic? Pentru că rețeta este așa de simplă, iar combinația aceasta de ingrediente pare atât de nepotrivită (dacă nu ai mai încercat-o înainte) încât nu am cum să te conving să îi dai o șansă doar descriind modul de preparare. Dacă însă alegi să riști puțin și sacrifici 20 de minute din timpul tău... garantez că sacrificiul nu va fi în van.


 După presiunea pe care or să o pună preparatele tradiționale pe stomacul vostru de sărbători... zic că este bine venită o salată ușoară, extrem de aromată și de gustoasă, așa încât trecerea de la cozonac la salată să nu fie așa dureroasă. :)


 Țineți minte ce vă spuneam despre salate și de ce nu prea ne potolesc ele foamea de obicei?
Ei bine... Cele ce dau plusul de sațietate sunt stafidele.
Gustul dulce al acestora, printre altele, fac din acest preparat o salată-desert de senzație.
Verdictul meu la prima degustare a fost: "Este cea mai bună salată pe care am mâncat-o până acum." :o


Ingredientele... 
Nu sunt multe și nici greu de găsit sau scumpe.
Precis:
  • 1 morcov mare sau 2 mai micuți
  • 1 măr mare (cam 250 - 300 grame)
  • 1 portocală coaptă bine, cam de același gramaj cu mărul
  • 50 grame de stafide
  • 150 grame de iaurt cu vreo 2 - 3.5% grăsime
  • 1/2 lămâie

Metoda:
1. Se dă morcovul pe răzătoarea mare, pe lung. 
Aceasta, bineînțeles, după ce l-am curățat și spălat.

2. Se curăță portocala de coajă și de pielițe.
Se taie cubulețe și se adaugă peste morcov.

3. Mărul se spală bine și se curăță.
Se taie pe jumătate și se dă pe răzătoarea mare.
Se adaugă peste morcov și portocală.
Ar fi bine ca mărul să fie ultimul curățat, el fiind cel mai problematic din cauza oxidării.
Încă o sugestie ar fi să stoarceți și un pic de zeamă de lămâie peste amestec după ce ați adăugat mărul.


4. Se presară stafidele.

5. Prepară "dressing-ul" din zeamă de lămâie și iaurt amestecate bine.
Toarnă dressing-ul peste salată.
Amestecă bine.

6. Lasă salata în frigider pentru vreo 30 de minute, ca să se mai înmoaie stafidele și să se întrepătrundă foarte bine aromele.


Dacă spun că obișnuiesc să mănânc salate, iar asta este favorita...
Cred că puteți să faceți și singuri socoteala.
Eu zic că rezultatul la care ar trebui să ajungeți este cel din castronul din imagini :)


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu