duminică, 24 mai 2015

Despre alternative


Astăzi vorbim despre alegeri și, desigur, despre cum poate să ne facă alegerea corectă a micului dejun ziua mai bună, și, pe termen lung, chiar viața.




Nu știu cum vă începeți voi ziua, dar eu, primul lucru pe care îl fac, aproape cu ochii închiși, este să deschid frigiderul. Trebuie să mărturisesc că, nu de puține ori, treaba asta s-a încheiat și cu înșfăcarea primului lucru care îmi ieșea în cale, și trimiterea sa direct în stomac. Iar consecințele acestei acțiuni se cam întindeau cu nerușinare pe durata unei zile întregi.


Dimineața, mai ales dacă facem un pic de mișcare, avem nevoie de carbohidrați ca să ne simțim ok, și ca să nu ne mai fie foame.
Problema este că nu toate formele de carbohidrați sunt benefice pentru organismul nostru. De pildă, să luăm pastele sau pâinea albă. Acestea sunt alimente care își eliberează rapid carbohidrații. De aia senzație enormă de sațietate de imediat după o masă cu așa ceva, trece în extrem de puțin timp. Dar caloriile, din păcate, nu trec odată cu ea. Și uite așa simțim din nou nevoia să mâncăm și mai adăugăm ceva calorii la cele de dinainte.



Avem nevoie de carbohidrați cu eliberare treptată. Ovăzul, după părerea mea, este cam cel mai bun candidat.
Apoi, m-am gândit că nu ar stricat un pic de bifidus. Așa că am ales și un iaurt pentru combinație. 
(Mie îmi place Activia simplu, dar ar trebui să meargă cam orice tip de iaurt.)

Apoi ceva pentru energie: fructe.

Pentru îndulcire: tot fructe.
Niște topping-uri la alegere. Și gata!
Așa arată o decizie asupra micului dejun într-o zi obișnuită de-a mea. :)



Nu vă speriați! Sunt un om normal. Și fac și eu, ca restul, muuulte alegeri proaste. Dar în dimineața asta am zis "NU" diavolului nutriționist de pe apetitul meu.

E ok să mai călcăm strâmb uneori.

Dar foarte important este ca la final de săptămână/zi să facem un bilanț și să constatăm că suma alegerilor greșite este mult sub cea a alegerilor corecte.



O să auziți multe despre diete care vă spun exact ce și la ce oră să mâncați. Vă forțează să renunțați la multe.
Alooo! Este vorba despre wellness în toată treaba cu alimentația sănătoasă și arătatul bine.
Nu există niciun motiv posibil pentru care trebuie să transformăm tasta în holocaust!
Eu am să repet pentru oricine, ori de câte ori va fi nevoie:
nu există o metodă general valabilă care să dea rezultate pentru toată lumea.
Fiecare din noi are un anumit sistem de ecuații în problema frumuseții, unde trebuie aplicată metoda proprie de rezolvare aka slăbire (de exemplu).
Ce fac eu aici, este să încerc să vă ofer niște soluții, niște variante care ar putea merge. Vă dau niște idei. Dar nu am să fiu niciodată de acord cu dietele stas. Drastice. Exagerate. 



Fiind zise cele de mai sus, urmează o rețetă extrem de simplă, perfectă pentru un mic dejun care anunță o zi extraordinară.


Ingrediente:
  • 1 portocală
  • 1 banană mare
  • 1 iaurt activia
  • 50 grame fulgi de ovăz
  • Topping: stafide, arahide coapte, un sos de caramel sau ciocolată.

Metoda:

Se amestecă toate ingredientele de mai sus în blender, sau se pasează cu mixerul vertical.
Pe deasupra punem arahide tocate, stafide, sos de ceva, etc.


În încheiere am să îmi cam cer scuze pentru toate imaginile postate, 
acum mi-am dat seama câte am pus, dar am să le las așa.
Prea multă lehamite de reeditare.

Îmi cer scuze și dacă am fost incoerentă pe alocuri: n-am dormit noaptea trecută, iar postarea am editat-o în pauzele de învățat (mda. presisiunea doare).

Vouă vă doresc multă inspirație atunci când o să mai trebuiască să vă decideți (indiferent de subiect). Și nu uitați că viața fiecăruia este oglinda propriilor alegeri.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu