joi, 7 mai 2015

Piure de conopidă - fratele mai light al celui de cartofi

Probabil or să se întrebe 1-2 oameni (cel puțin) de ce postez la 4 dimineața. 
Măăăi... nu. Nu sunt atât de hardcore azi! Am dormit până acum :)) Și m-am trezit cu chef de postat. De aici tot norocul.
Pe de altă parte, nu vreau să par îngâmfată, dar și voi sunteți motivul pentru care am intenția asta de a mai pune câteva poze pe-aci și 2-3 vorbe despre mâcarea în cauză. 
Mă întâlnesc cu unii dintre voi pe 'ici pe 'colo. Tot ce pot spune este că mă bucur pentru interesul față de blog, pentru intențiile voastre în sensul adoptării unui stil de viață mai sănătos și pentru faptul că, într-un fel, contribui la conștientizarea unor factori esențiali în toată treaba asta cu nutriția corectă.


 Postarea asta este un sfat și o alternativă totodată.
Mulți dintre voi vă plângeți că nu reușiți să scăpați de burtă.
Altora, vă stă "pe cap" digestia proastă.
Și pentru unii, și pentru ceilalți, m-am decis să scriu câteva rânduri.
De ce? Pentru că și pe unii, și pe alții vă văd pe la cantină și prin bistrouri făcând aceeași greșeală: alăturarea de proteină cu carbohidrați ca garnitură.
Ce spun eu aici?
Nu este ok să mâncăm carne (care nu este pește) cu garnitură de orez, sau cartofi. Nu este ok să combinăm carnea cu pâine. Fără paste cu carne. Asocierile astea sunt fatale pentru oamenii cu o digestie proastă sau cu cei cu tendință de a face burtică.



Imaginați-vă că proteinele au nevoie de un anumit tip de enzime ca să se digere. Carbohidrații de enzime de un tip total opus primului. Bolul alimentar format conține carnea și garnitura la un loc. Deci el devine o sfoară de care, la un capăt trage primul tip de enzime, iar la celălalt cel de-al doilea tip.
Se ajunge, prin urmare, la o stagnare în digerare. Se trage așa de mâncarea asta masticată, până ce putrezește în stomac. De aia nu reușiți "să ieșiți afară" (adică vă constipați - cu alte cuvinte).



Sfatul meu este să încercați să înlocuiți garniturile cu mulți carbohidrați, cu unele ceva mai light.
Merge să mâncați o bucată de carne (indiferent de cum a fost pregătită) cu o porție de legume mexicane, sau fasole verde, varză călită, ceva legume crude (ca roșii, castraveți, ardei, etc), ceva vinete, tocană de roșii, mazăre. Aveți atâtea opțiuni, și voi vă încăpățânați pe aceleași alegeri eronate.
Eu vă ofer o alternativă la piureul de cartofi ăla clasic și plin de carbohidrați. Și chiar mai plin de calorii.
Un piure de conopidă.


Să vorbim un pic despre soluția mea la problema: garnituri pline de calorii și de carbs.
Pentru 2 porții aveți nevoie... nu de multe:
  • 1 cap mic de conopidă
  • 200 grame brânză de vacă (să nu fie nesărată)
  • 100 grame smântână
  • 20 grame unt
  • niște ceapă verde
  • un pic de mărar

Metoda nu are mulți pași. Și nici mult efort nu cere:
  1. Fierbem conopida cu un pic de sare, spălată și ruptă în buchețele micuțe. Conopida trebuie să fie suficient de moale, cât să nu ne crănțăne-n gură. Dar suficient de tare cât să nu se sfarme-n cratiță.
  2.  Cu bătătorul de cartofi facem conopida piure, adăugând din smântână pentru obținerea consistenței dorite. Puteți folosi și mai mult de 100 grame de smântână, dacă chiar este nevoie.
  3. Amestecăm și untul, pentru a obține o consistență mai cremoasă a piureului.
  4. Radem brânza în piure și amestecăm bine. Eventual o mai batem un pic pe conopidă cu tot cu brânză. Pentru textură, puteți rade și un pic de mozzarella.
  5. Tocăm un pic de ceapă verde și amestecăm cu piureul.
  6. Presărăm niște mărar tocat pe deasupra. Și asta e tooot!



Asta e tot!
V-am oferit explicația științifică popularizată pentru greșeala pe care o faceți alegând o garnitură plină de carbohidrați la carne.
V-am dat și o soluție de garnitură pe care o puteți folosi data viitoare când gătiți carne.
Treaba mea pe astăzi s-a încheiat din punctul ăsta de vedere.
Spor la orice faceți, și aveți grijă cu alimentația! >:D<







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu