duminică, 7 iunie 2015

Cheesecake cu ricotta și topping de căpșuni


Am promis să exploatez mai mult roadele verii timpurii. Iar căpșunele sunt primele chestii care îmi vin în minte atunci când mă gândesc la mai-iunie. 
Așa că am hotărât să mă folosesc cât mai mult de căpșune și de ideea de light cam în tot ce gătesc în perioada asta ;)


Că tot vorbeam de chestii light... Sincer, ăsta e fix anotimpul în care mi se reduce drastic pofta de mâncare. Dacă și voi sunteți la fel, probabil cunoașteți și sentimentul acela de apetit incert, când ați mânca ceva, dar habar nu aveți ce. Ei bine... O bucată de cheesecake de la frigider ar trebui să răspundă destul de frumușel dilemei :)


O bucățică de istorie a cheesecake-ului, în caz că vă interesează:
Forma cea mai veche de cheesecake a fost un dish popular în Grecia antică.
Există chiar și o carte despre arta de a face cheesecake, scrisă de fizicianul grec Aegimus.



Există extrem de multe varietăți de cheesecake, fiecare țară având versiunea sa pentru desertul acesta buclucaș.
Din Japonia, Africa de Sud, Anglia, Franța, Bulgaria, Australia, Belgia, Olanda, Polonia, Grecia, și bineînțeles fastfoodista Americă de Nord, cheesecake-ul are extrem de multe forme, care de care mai apetisante și mai inventive.


Dacă cheesecake-ul clasic, englezesc, este copt în cuptor și destul de compactat și gros ca și textură, același amic dar venit de pe continentul american, are o crustă coaptă separat de umplutură și variază în sortiment de la varianta fără coacere, la varianta coaptă dar foarte cremoasă.



Ce am făcut eu aici este un cheesecake hibrid, ce nu se poate lăuda nici cu cetățenie europeană dar nici cu viză pentru lumea nouă.



Super rapid și foaaarte ușor de pregătit. Cu asta se mai laudă prăjitura din imagini.
Un desert elegant, light și destuuul de sărac în grăsimi și carbohidrați.
Nu mai insist mult pe introduceri, căci mă gândesc că poate treceți în bucătărie așa... la-nceput de săptămână, și vreau să aveți timp să scoateți din mâna de ingrediente (despre care vă voi vorbi mai jos) ceva spectaculos.


Pentru crustă ai nevoie de:
  • 300 grame biscuiți simpli (Petit Beurre de exemplu)
  • 50 grame de unt
  • 1/2 ceașcă de lapte călduț sau apă
Preparare:

     1. Se pun biscuiții rupț în bucăți în blender. Se pulsează până ce s-au măcinat bine. Sau puteți găsi o altă metodă de măcinare a biscuiților. It's up to you!

    2. Se amestecă într-un bol mare biscuiții cu untul topit și se adaugă apă călduță sau lapte frământând în acest aluat până când începe să se țină ca lumea totul, așa încât să poată fi așezat în tavă.

    3. Crusta se presează pe fundul unei tăvi rotunde cu pereți detașabili (diametru de 26 de cm - tava mea), până se așază uniform. Presați cu fundul unui pahar, crusta pe fundul tăvii, până obțineți aspectul dorit.

 
Pentru umplutură:
  • 1 kg ricotta fresca (se găsește la Lidl la un preț rezonabil - cea din imaginile de mai jos)
  • 4 ouă
  • 1 plic budincă de vanilie Dr Oetker
  • 4 linguri de zahăr bio din sfeclă de zahăr (asta am folosit eu - voi folosiți ce vă place :D)


Ce trebuie să faci?
    1. Amestecă ricotta cu zahărul și gustă, să vezi dacă ți se pare suficient de dulce.
    2. Adaugă praful de budincă.
    3. Toarnă peste amestec ouăle bătute bine.
    4. Pune amestecul în crustă și dă totul la cuptorul preîncis la 180 - 190 de grade.
    5. Lasă 45 - 55 de minute la cuptor.


După ce a fost scoasă din cuptor, nu trebuie tăiată până nu se răcește ca lumea (cam 1 oră ar trebui să fie de ajuns).


Pentru topping:
  • 1 kg de căpșuni
  • 3 linguri cu vârf de zahăr
  • ceva zeamă de lămâie, după gust
Cum facem topping-ul?

    1. Tăiem căpșunile în jumătăți, sau, dacă sunt foarte mari, în sferturi.
    2. Așezăm căpșunile într-o cratiță cu 3-4 linguri de zahăr peste ele.
    3. Stoarcem niște zeamă de lămâie peste căpșune.
    4. Fierbem amestecul la foc mic, timp de vreo 20 de minute.
    5. Lăsăm să se răcească și apoi îl turnăm peste cheesecake.


Puteți folosi acest topping de căpșuni și peste înghețată, sau în iaurtul cu cereale de dimineața, clătite, vafe sau orice alte desrturi vă mai trec prin minte. Puteți chiar să îl serviți pe pâine cu unt sau cremă de brânză. Doar dublați sau triplați cantitățile din fiecare ingredient, pentru a obține mai mult topping. Rezistă până la 10 zile, ținut în frigider.


Știu. Pozele lasă rău de tot de dorit. Asta pentru că sunt foarte recente. Iar aparatul meu este în service.
So... Mda. A trebuit să îmi folosesc telefonul. Și aparent mai are ceva de lucru la partea de făcut poze cât de cât ok.


Cam atât am avut de zis pe ziua de azi. Cred că o să ne revedem pe aici joi. Până atunci însă... Sănătate și... cheesecake vă doresc.

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu