sâmbătă, 20 iunie 2015

Cremă de mazăre cu gust "afumat"


Și acum... în amintirea aparatului căzut (la propriu) la datorie.
O rețetă mai veche, și pe care abia acum, când am ceva timp am reușit să o scot de la naftalină.

Intenția este să aduc un gust ușor, rafinat, dar în același timp puternic în casele voastre într-un weekend de vară.


 Acum, nu voi mai lungi mult "agonia" de dinaintea prezentării efective a rețetei, dar am să fac o precizare: eu nu mănânc porc. Nici măcar de Crăciun. Nu mănânc sarmale, chiftele, perișoare sau orice altceva cu carne de porc. Aici am pus niște afumătură. Foarte puțină. Cât să dea gust. Nu am vrut o cremă de mazăre banală cu gust de mazăre fiartă și ceva legume pe lângă.


Don't worry! Nu e vorba de multă afumătură și nu o să moară nimeni din cauza asta. Nu trebuie să ne limităm și să nu punem un pic de gust doar pentru că știm noi că ingredientul ăla (aici afumătura) are multe calorii și grăsimi. Oameni buni: moderația este elementul cheie când vine vorba de păstrarea greutății. Punem un pic de afumătură și grăsime aici. Ne place. Ne simțim sătui la final. Asta ce înseamnă? Că nu mai simțim nevoia de a da iama-n shaormeria de la colț după masa de prânz.
Frustrarea este ceea ce ne face să simțim că nu "ne-am săturat". Dacă mănânci ceva pe gustul tău. La final o să fii satisfăcut. O să te simți plin. So ai completat o masă de prânz cu mult mai puține grăsimi și calorii, decât dacă ai fi continuat cu un burger sau mai știu eu ce chestie "de care ți-e poftă".




Ingrediente:
  • 1 kg de mazăre congelată
  • 2-3 cepe micuțe
  • câțiva căței de usturoi
  • 100 de grame de mușchi afumat sau kaizer
  • 1 morcov mare
 

Metoda:

1. Se toacă ceapa mărunt, morcovii, afumătura și usturoiul.


 2.  Rumenim afumătură un pic în tigaie.
Puteți folosi și ulei de măsline. Dar nu mult.


După ce începe să se rumenească un pic afumătura, puneți morcovii în tigaie.


După  3-4 minute adăugați ceapa și usturoiul și lăsați pe foc, tigaia acoperită cu un capac, până încep un pic să se înmoaie legumele.


Adăugați și niște cimbru mai spre final, pentru gust.


3. Punem mazărea într-o cratiță, și supă de afumătură / pui peste ea.
Cam 1l sau 1.5l ar trebui să fie de ajuns.
Adăugăm și ingredientele pe care le-am tras la tigaie.
Fierbem până ce bobul de mazăre este gătit cum trebuie - moale pe punctul de a se sfărâma.
 Cam 45 - 50 de minute ar trebui să ajungă.
Focul să nu fie foarte mare. Mediu e perfect.

Stingem focul și pasăm ce e în cratiță cu un blender/ mixer vertical.
Aveți grijă să fie cât de cât puternic blenderul.
S-ar putea să fie un pic cam dure bucățelele de afumătură.
De asta zic.
Nu uitați să scurgeți zeama într-un castron
înainte să începeți pasarea.
În funcție de ce consistență doriți, mai adăugați niște zeamă din castron. 


Șiii am obținut chestiuța din imagini.
Careee se poate mânca rece. 
Caldă. 
Cu lingurița. 
Pe pâine prăjită.
Cu crackers.
Cu lipie.
Cu smântână.
Cu covrigi.
Ornată cu bucăți de afumătură prăjită.
Merge într-o mie de combinații.
E ușoară și al naibii de gustoasă.

 Are eticheta de "Gâză Approved". 
Puteți să mi-o puneți în cap dacă nu vă place.
Aș prefera ca ultima acțiune să se întâmple la figurat.
Darr... Dacă mă prindeți și se întâmplă să aveți cratița cu voi... "go for it".

Hai poftă bună și nu mă urâți! ^_^

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu